Mögöttes tartalom / Underlying content - Erdődy Kristóf kiállítása, 2017.01.10. 🍕



@ Pizzica, Budapest

>>>>> FACEBOOK EVENT

>>>>> ALLEVENTS LINK

Ünnepi köszöntőt mond (opening speech):
Misa Szuharevszki
Vendég előadó (special guest):
Matók Zsuzsa, food designer
Dallamok (music performance):
Csernovszky Márk (Szagos Hörigekkók)
és
Gasner Márk (Best Bad Trip)

http://artportal.hu/lexikon/muveszek/szuharevszki-mihaly-7591
http://tv.24.hu/musorok/film/portrefilm-szuharevszki-mihaly-festomuveszrol

http://pandarte.blog.hu/2014/06/04/az_etelek_kepzomuvesze_matok_zsuzsi_food_designer
http://www.kreativ.hu/glamour/cikk/foodporn___egy_foodstylist_titkai

http://felonline.hu/2016/10/30/ez-egy-uj-kezdet-is-felzene-interjuk-csernovszky-mark/

http://blog.a38.hu/2016/03/07/the-best-bad-trip-halas-es-oszinte-formaja-a-muveszetnek/



Erdődy Kristóf évente egyszer állít ki a Pizzica-ban, ez már szokás lett. 2006 és 2014 között viszonylag bőséges felolvasóest termést adott a pesti éjszakának, kiállításokkal ezt követően jelentkezik. A poisonizmus tétova ötletének egyik szörnyszülője abból az időből jön / utal, mikor junkie-król írt követve napjaikat-halálukat Budapesten, majd foglalt házakat járt be Montpellier-ben, Toulouse-ban; 2008-2012. Alkotásai máig visszatükrözik ezt az időszakot.
"A mukásság ilyetén nem CSAK mint önbeteljesítő zsáner (a kor termékeként) jelenik meg, hanem kisérletekként értelmezhető. Céljuk mint forrásmunkák, viszonyitási pontok és korkeresztmetszetek rögzülni. Pillanatnyi tudatos énvesztés, stádiumokat megörökitve. A Szamizdat-ot keresve a mában: ez az Efemer művészet, ahogy Erdődy száján kicsúszott."
- Kompóth Lajos, 2010, Könyvhét

efemer
1, röpke, rövid, tiszavirág-életű, gyorsan elmúló, átmeneti;
2, egész élettevékenységét néhány nap alatt lefolytató (növény)
Eredete: görög
Forrás: Bakos Ferenc: Idegen szavak és kifejezések szótára

Kristóf és Paolo kapcsolatát a 2014-es Pizzica megnyitó videója tükrözi legjobban:

https://www.youtube.com/watch?v=-mUanx3YvUI

Olyan (sajnos) eltűnt helyeken ismerkedtek meg (amúgy szerencsére), mint a Voodoo, a Kashmir, ChaChaCha Kálvin, Kultiplex vagy a Mumus és a Lokál. Kristóf regiszterbe rendezett kocsmametafórái szerint (a fenti efemerséget beszélve): "Az ezen vermekben, báltermekben is megfordulók közt nekem végül megrázóan gyors eltűnésük (felszámolásuk) traumája ad táplálékot máig, az egyre újabb kocsmákat, kulthelyeket megszállottan fotózni, illetve a romlott falfelületekben meglátni az üde átvészelés lehetőségét. Ezek a felületek bevésődtek, képekre dermednek... visszaköszönések. Nem mindent dokumentálok, van, hogy csak érzés ami marad, vagy egy elnyújtott sejtés és annak utózöngéje... elszállt vinyók. Ráfesteni végzetét.

A Freeport, az ősWest Balkán, Marxim, Centrál Klub, Piaf, Mono, Nincs Pardon, Szilvuplé Varieté, s a Szixtusz, V. Bejáró, Hasbeszélő, Tűzraktár - később-másutt Tűzraktér -, (kis) R33 stb. helyek korában ezt nem gondoltam (a Katapult kivételével). Eltűntek. (Immár a Katapult is).
***** A Frank-hegy, a Moszkva tér... a Jailhouse meg a Saigon kinél van meg? *****
Valami létkivonat örvénylik a képekben. Legyen az festmény vagy kollázs. Ez lehet a termékeny bomlás, ami Budapest életét, pláne ezt a korszakot (most) jellemzi. Dzzs, Auróra, Müszi, mint az elvarrás epicentrumai, szotyolázik a tartalék. Mindhárom helyen állítottam ki, a falak felületeit figyelembe véve.

Jelen kiállítás olyan kivetüléseket jelenit tehát meg, melyeket megéltem a fentebb vázolt helyeken. Csak akkor nem azt írtam meg (Várni kell? Mint a fotókkal).
Továbbra is a Klub Vittula (régi szenvedély, égne le!), a Beat és a Kisüzem, a Kék Ló meg a Gólya világa érdekel. Ezek mi vagyunk. A Pop Ivan és a Buharov Brothers, a Pozvakowski, a Barcsay Jenő Emlékzenekar, az Ipari Szakadárok, ezzel együtt az I.O.N. / Rosinflux vagy a Best Bad Trip, a Syntax Duo, a Gentry Sultan, a BúcsúkoncertZenekar, a Kamikaze Scottsmen, a Néhai Bárány meg a Panel Surfers bulijai. Lehet, nagy átjárásban vagyok. A Keleti Blokk eleve játszik, oda régi szálak kötnek, s úgy tűnik még kicsit megpengetjük őket, aztán annak is vége."

A Pizzica-ba készült anyag megcsontosodott kivetülésekből és képzelt fotókból áll, utóbbiak lényegében digitális kollázsok printek formájában. Textil-nyomatok. Komponált vizual-trash-talk. Korrajz és perverzió. T-shirt totemek.

Az event sound-jáért a Kék Ló-ból ismert Urak felelnek!